Monika Smuga 

Monika Smuga – terapeuta integracji sensorycznej,                                        pedagog

Posiadam wieloletnie doświadczenie w pracy edukacyjnej i terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą nieneurotypowymi. Pełniłam rolę nauczyciela, wychowawcy oraz nauczyciela współorganizującego proces kształcenia w placówkach integracyjnych i specjalnych. W swojej ścieżce zawodowej wybrałam pracę indywidualną, ponieważ od zawsze na pierwszym miejscu stawiałam poznanie konkretnego człowieka, zbudowanie z nim bezpiecznej relacji opartej na zaufaniu. Wierzę, że na bazie takiej właśnie relacji możliwa jest efektywna współpraca, osiąganie sukcesów, pokonywanie przez dziecko trudności i ograniczeń. Istotnym elementem moich działań jest dobry kontakt z rodzicem, który zawsze stanowi skarbnicę wiedzy na temat swojego dziecka i może udzielić nieocenionego wsparcia w pracy terapeutycznej.

Ogromną radość sprawiają mi postępy dzieci, ich radość, uśmiech, poczucie sprawczości i wiary we własne siły.

Na co dzień pracuję na basenie, prowadząc zajęcia z dziećmi nieneurotypowymi. Wykorzystuję odprężające i relaksacyjne właściwości wody, która kojąco działa na zmysły. Łącze wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej oraz integracji sensorycznej w celu wsparcia umiejętności komunikacyjnych, społecznych oraz pływackich moich podopiecznych.

Staram się ciągle rozwijając na swojej ścieżce zawodowej, poszerzać horyzonty, łączyć metody i techniki pracy, zdobywać nowe umiejętności i kwalifikacje.

Kursy i szkolenia specjalistyczne:

  • Growth through Play System, 1 stopień
  • Jak efektywnie pracować z dzieckiem z autyzmem w nurcie Stosowanej Analizy Zachowania
  • Wczesne rozpoznawanie nieprawidłowości u dzieci w wieku 0-3 lata
  • Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną i spektrum autyzmu
  • AAC: praktyczny kurs alternatywnych i wspomagających metod      porozumiewania się
  • Wychowawca wypoczynku dzieci i młodzieży
  • Relacyjne spojrzenie na spektrum autyzmu
  • Watsu 1- terapia w wodzie
  • Halliwick- terapia w wodzie