Sebastian Bauerfeind

Sebastian Bauerfeindlogopeda, terapeuta miofunkcjonalny, pedagog specjalny, terapeuta ręki

Specjalizuję się w terapii miofunkcjonalnej i wad wymowy, terapii dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, ze spektrum autyzmu, z niedokształceniem mowy pochodzenia ośrodkowego (in. afazją, alalią) oraz terapii czytania. Moje zainteresowania diagnostyczno-terapeutyczne koncentrują się również na tematyce jąkania. Jestem członkiem Polskiego Towarzystwa Terapii Zaburzeń Płynności Mowy. Przygotowuję pacjentów do zabiegu korekty wędzidełka języka oraz wędzidełka wargi górnej, jak również rehabilitacji blizny po zabiegu i reedukacji funkcji biologicznych w obrębie narządu żucia. Uczę z sukcesami czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną z Metody Krakowskiej. Nieustannie się szkolę i doskonalę swoje kompetencje, pałając pasją do swojej pracy. Niezwykle ważna jest dla mnie komunikacja z Pacjentem i jego Rodzicem, dobieranie strategii diagnostyczno-terapeutycznych w sposób zindywidualizowany oraz atrakcyjna forma zajęć. Obecnie jestem również studentem na kierunku Integracji Sensorycznej.
Zapraszam na konsultacje i terapię pacjentów już w wieku 2,5 lat.

Kursy i szkolenia specjalistyczne w obszarze diagnozy i terapii miofunkcjonalnej:

  • KURS TERAPIA MIOFUNKCJONALNA. Kompleksowy program obszaru
    orofacjalnego, I i II stopień [Aleksandra Rosińska]
  • Diagnoza skróconych wędzidełek jamy ustnej w aspekcie logopedycznym [Mira Rządzka]
  • Ważne aspekty fizjoterapeutyczne w pracy logopedycznej [Klara Francuz Matwiejczyk]
  • Wędzidełko – perspektywa logopedy i lekarza [Aleksandra Rosińska, Magdalena Gryka-Deszczyńska]
  • Standardy postępowania w ankyloglosji u dzieci od 3 roku życia [Donata Oziemczuk, Monika Owsianowska]
  • Przerost migdałka gardłowego i/lub podniebiennych u dzieci – co logopeda wiedzieć powinien? [Magdalena Tomaszewska]
  • MIGDAŁKOWO – 7 godzinny kurs praktyczny [Karolina Nowak-Kuna]

Kursy i szkolenia specjalistyczne w obszarze diagnozy i terapii wad wymowy:

  • Rotacyzm. ABC początkującego logopedy [Sylwia Zasada]
  • Seplenienie boczne – diagnoza, metody korekcji i terapia na przykładzie głosek
    szeregu syczącego [Beata Nedwidek]
  • Sygmatyzm międzyzębowy, boczny, dorsalny [Aleksandra Rosińska]
  • Rotacyzm – krok po kroku [Aleksandra Rosińska]

    Kursy i szkolenia specjalistyczne w obszarze diagnozy i terapii dzieci ze spektrum autyzmu:

    • Terapia małego dziecka z ASD [Joanna Wójtowicz-Pałasz]
    • Mowa czy rozmowa? Aktywności kształtujące komunikację [Joanna Wójtowicz Pałasz]
    • Diagnoza logopedyczna dziecka z autyzmem [Magdalena Tarnawska]
    • Diagnoza logopedyczna w zespole Aspergera [Magdalena Tarnawska]
    • Zespół Aspergera – strategie pracy terapeutycznej [Magdalena Tarnawska]
    • Małe i duże dziecko z autyzmem u logopedy. Komunikacja i język [Joanna Wójtowicz-Pałasz]

    Kursy i szkolenia specjalistyczne w obszarze opóźnionego i zaburzonego rozwoju mowy:

    • Terapia logopedyczna dziecka z zaburzeniami języka i komunikacji (do 5 roku życia) [Joanna Wójtowicz-Pałasz]
    • OPÓŹNIONY ROZWÓJ MOWY. Kreatywne postępowanie [Agata GładowiczBojarska]
    • Modelowanie jako niedyrektywna forma terapii. Praca z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy i niedokształceniem mowy o typie afazji [Agata GładowiczBojarska]
    • Dziecko z afazją w przedszkolu i szkole – diagnoza i terapia logopedyczna [Jolanta Panasiuk]
    • SKOJARZENIA DO MÓWIENIA [Ewa Grzelak]
    • Afazja motoryczna u dzieci. Diagnoza i postępowanie terapeutyczne [Katarzyna Szłapa]
    • Zaburzenia rozumienia u dzieci z ORM i afazją rozwojową – postępowanie terapeutyczne i wspierające [Katarzyna Szłapa]

    Kursy i szkolenia specjalistyczne w obszarze diagnozy i terapii jąkania:

    • Diagnoza i terapia jąkania dzieci w wieku szkolnym STOPIEŃ II [Katarzyna Węsierska, Joanna Szymczakowska]
    • Diagnoza i terapia jąkania i innych zaburzeń płynności mówienia z uwzględnieniem konsekwentnej współpracy z rodziną STOPIEŃ PIERWSZSZY I DRUGI [Mieczysław Chęciek, Edwin Bażański]

    Kursy i szkolenia specjalistyczne w obszarze nauki czytania:

    • Symultaniczno-Sekwencyjna nauka czytania [Zdzisława Orłowska-Popek, Centrum Metody Krakowskiej]
    • Nauka czytania – kreatywne pomysły na czytanie bez kart pracy [Maria Szyfter]