Sensoplastyka ®

Sensoplastyka ® wg. I.A. Stefańskiej to nowatorskie zajęcia sensoryczno-plastyczne przeznaczone nie tylko dla dzieci w każdym wieku lecz również dla osób dorosłych.

Dzięki połączeniu silnych doznań ze wszystkich zmysłów zapewnia optymalny i zrównoważony rozwój całego organizmu oraz lepsze poznanie otaczającego świata. Wpływa na rozwój zmysłów, usprawnianie ruchowe, rozwój mowy, rozwój poznawczy i emocjonalny, budowanie świadomości przestrzeni oraz ciała, budowanie poczucia bezpieczeństwa i relaksacji.

 

Plastykę sensoryczną wyróżnia mnogość faktur, barw i materiałów. Podczas zajęć wykorzystywane są jedynie naturalne oraz bezpieczne składniki takie jak makaron, mąka, galaretka czy barwniki spożywcze. Dziecko może bez obaw dotknąć bądź spróbować każdego z wykorzystywanych produktów. Atut zajęć stanowi także brak przymusu oraz swoboda działania. Trener nie ingeruje w działania i pomysły dziecka pozwalając mu tym samym na swobodną eksplorację otoczenia. Nie ma określonego harmonogramu aktywności. Zajęcia odbywają się na dużej przestrzeni i nie wykorzystuje się podczas nich odzieży ochronnej. Dziecko ma się poprostu….brudzić! Brudzić się do woli bez obaw o złość rodziców ?

Uczestnictwo w zajęciach Sensoplastyka ® wspiera samodzielność dziecka oraz wzmacnia jego wiarę we własne możliwości. Pozwala mu wychodzić poza schematy, łatwiej podejmować decyzje o zastosowaniu zmian, poznawać nowe formy wyrażenia siebie poprzez środki artystyczne. Podczas zajęć dziecko uwalnia swoją naturalną ekspresję twórczą oraz rozwija własne pomysły dzięki którym czerpie satysfakcję i doświadcza sukcesów.
Rozwija kreatywność, innowacyjność, twórcze myślenie oraz umiejętność współpracy niezbędną do osiągnięcia zamierzonych celów.

Metoda ta pozwala uwolnić własne emocje i uczucia. Ponadto dzięki stymulacji wielozmysłowej w mózgu dziecka tworzą się nowe połączenia pomiędzy neuronami. Im więcej takich połączeń utworzy w okresie dzieciństwa tym sprawniej, wydajniej i szybciej będą przebiegały wszelkie procesy myślenia w dalszych okresach rozwoju człowieka.